dilluns, 1 de novembre del 2010

Mesures intel·ligents per promocionar la bici

La setmana passada vaig estar un parell de dies a Gant, una preciosa ciutat a més de mitja hora en tren de Bruseles.

Vaig estar hostatjat a un hotel prop de l’estació de tren així que no vaig poder evitar recordar el que havia escrit feia uns mesos.

La ciutat està plena de gent anant en bici. Per cer, que aquests dies també vaig descubrir que la bici és el mitjà de transport energerticament més eficient.


Però tornant al tema de l'us massiu de la bici a Gant... evidentment rés d’això seria possible sense els masius aparcaments de bicicletes que en punts estratègics de la ciutat. Tot tipus d’aparcaments. Aparcaments sota els ponts, al mig de les places, en mig dels passeigs. En resum, arreu. A sota podeu veure algunos fotos que vaig fer.

Deixe-me tornar a insistir en el mateix concepte: sense parkings per bicis no hi ha bics, capito ?





2 comentaris:

  1. Jo això ja ho vaig veure fa uns anyets a Amsterdam i vaig flipar en veure un dissabte a les dues de la nit, que a més feia força rasca, Leiseplein, que és una de les principals places, plena i plena de gom a gom de bicicletes de la gent que hi havia als pubs dels voltants.

    ResponElimina
  2. Si, en aquests paisos ja fa anys on això funciona. El problema és que les nostres autoritats no volen entendre (o ho fan veure) quin son els incentius que fan que la gent deicideixi anar amb bici. I, evidenment, el carril bici no és prioritari davant la creació de zones d'aparcament.

    ResponElimina